Economia post Covid-19: când și cum se relansează?

Pentru toată lumea, anul 2020 a început cu o mare provocare și cel mai probabil, va continua așa până la final. Provocarea de anul acesta, pentru fiecare antreprenor, va fi să își păstreze cumva afacerea pe linia de plutire, supraviețuind acestei crize prin soluții cât mai ingenioase. 

În contextul actual, al pandemiei provocate de noul coronavirus, motorul economiei românești, format din afacerile mici și mijlocii, a rămas fără combustibil. Unele afaceri încă mai “merg pe aburi”, altele s-au oprit complet, dar toți așteaptă un semn că economia se va relansa încet, încet. 

Dar o întrebare rămâne: când se va relansa economia?

În mod cert, pe perioada stării de urgență, fiecare antreprenor a căutat soluții să își continue activitatea. Pentru unii dintre ei, soluția salvatoare a fost mutarea afacerii în mediul online – prin magazine online, sau pe grupurile de Facebook. Sunt, însă, anumite sectoare ale economiei, dependente de vânzările directe, sau de interacțiunea directă cu oamenii – cum ar fi turismul. Pentru aceștia din urmă, situația incertă și lipsa unor răspunsuri clare, a însemnat, în unele cazuri, un dezastru.

Predicțiile economice pentru următoarele trimestre nu dau semne de relansare rapidă, însă este estimată o creștere ușoară spre finalul anului.

Sunt așteptate semnale clare din partea Guvernului, iar măsurile de sprijin oferite antreprenorilor trebuie aplicate eficient, astfel încât relansarea economică să pornească încet, dar sigur. 

În acest moment, ne aflăm într-un cerc vicios. 

Mediul privat așteaptă sprijin din partea Guvernului pentru relansarea economiei de piață. În același timp, statul are nevoie de banii proveniți din sectorul privat, sub formă de taxe și impozite, pentru a putea susține măsurile de relansare economică. Dar, dacă mediul privat este blocat, nici statul nu poate colecta bani la buget, rezultând o cursă fără sfârșit. Însă, atâta timp cât măsurile vor fi bine calculate, luate la timpul potrivit, avem toate șansele unei reveniri lente, dar stabile.

Următoarea perioadă este decisivă pentru mediul privat și se așteaptă chiar și o regândire a modelului de business, la nivel național. Pe fondul intrării în șomaj a unui număr foarte mare de angajați, modelul de business se poate orienta, în unele cazuri, către colaborări pe proiecte, pentru perioade relativ scurte de 3-6 luni. Acest model este destul de cunoscut în afara țării și poate fi aplicat relativ ușor în contextul migrării afacerilor către mediul online!

Desigur, fiecare criză financiară a adus după sine modele noi de afaceri și idei inovatoare – practic, a reprezentat întotdeauna o oportunitate pentru reinventare. 

Acum este momentul pentru afacerile clasice să se reinventeze!

Fiecare dintre noi își dorește să traverseze această perioadă cât mai ușor, cu pierderi minime. Uneori este posibil, alteori nu. Însă în mod clar, este necesar ca toți să ne implicăm activ în susținerea relansării economiei. 

Ce înseamnă acest lucru?

În primul rând, ne putem îndrepta, cu încredere, către producătorii români! Alegând să redirecționăm banii către ei, cumpărând produsele lor, nu doar le susținem afacerile și îi ajutăm să supraviețuiască, dar vom face roata economiei să înceapă să se învârtă! 

Din mediul privat vor începe să vină bani către bugetul de stat, iar statul va putea să redirecționeze fonduri pentru susținerea antreprenorilor.

Dar, în perioada de criză, nu doar antreprenorii au simțit efectele. 

Impactul a fost major și asupra consumatorilor, care s-au trezit scoși brusc din zona lor de confort, iar stilul de viață obișnuit a trebuit adaptat peste noapte. 

Limitarea deplasărilor, limitarea accesului la unele activități uzuale, cum ar fi mersul la piață, sau magazin, a creat în unele cazuri frustrări, iar în altele oportunități

Una dintre aceste oportunități, născută tot dintr-o nevoie reală de acces la produsele de bază, este chiar Localo

Scopul primului marketplace dedicat 100% produselor și producătorilor români, este tocmai acela de a acoperi acest vid creat de criză – accesul rapid și ușor la produse de calitate, ce pot fi comandate chiar din confortul propriei locuințe!  

Poate acum, imediat după criză, situația pare sumbră iar pronosticurile sunt rezervate, dar cu siguranță, acum este momentul ca orice a fost disfuncțional înainte să fie schimbat în acțiuni gândite strategic. 

În cele din urmă, este esențial ca și producătorii și consumatorii să “lucreze împreună”, de altfel, exact acest raport al cererii și ofertei stă la baza economiei de piață. 

Iar o piață care funcționează, este o piață în care banii circulă și vor putea susține, în continuare, relansarea economiei.  

Cât despre platforma Localo, mai multe puteți afla pe pagina noastră de Instagram, unde ne puteți da un follow 🙂

Dacă ești producător și vrei să te alături platformei Localo, te poți înscrie aici.

Related Articles

Responses