Fenomenul handmade în România

Înainte de “handmade” au fost eternele mărțișoare din flori presate, boabe de fasole și lut, fluierele, păpușile din coceni cu păr de cânepă, naiurile, porumbeii din lut, lingurile de lemn cu coada încrustată, oalele de lut smalțuite, tablourile cu pirogravuri și multe altele care cu siguranță ar merita amintite.

Poate îți amintești și de covoarele țesute “la țară”. De iile de in sau borangic, cusute în puncte mici și, de ce nu, de nemuritoarele goblenuri. În fiecare din ele era ceva din istoria și spiritul locului, al oamenilor și obiceiurilor lor. Obiceiuri care azi  mai condimentează sărbătorile petrecute tradițional în Maramureș, câte o emisiune rătăcită pe vreunul din posturile TV publice sau transmisii fugare de pe la diverse târguri tradiționale. Se mai încearcă folosirea lor ca sursă de inspirație în diverse demersuri artistice pe tărâmul vestimentar sau cel al accesoriilor. Cu siguranță sunt importante și nimeni nu le poate nega valoarea de simbol al culturii populare.

Fenomenul handmade în România are rădăcini în cultura noastră națională, dar cum de a explodat piața handmade după anul 2010? De ce atunci și nu mai devreme? Răspunsul ar fi unul destul de simplu: românii și-au însușit spiritul antreprenorial. 

Antreprenoriatul reprezintă o ramură a industriei economice care în ultimul timp a explodat, iar faptul că toți producătorii handmade din România se pot uni sub umbrela platformei Localo Marketplace este o oportunitate de care mulți oameni s-au bucurat. Știați că puteți găsi produsele celor de la Kasirocreativ pe platforma Localo? Click aici!

Dar cine sunt promotorii noului curent? Tineri absolvenți de Arte sau Arhitectură, deopotrivă cu studenți la aceleași facultăți, dar și oricare alți norocoși posesori de gene cu simț estetic. Entuziaști, colorați, plini de amprentă individuală, convinși că ceea ce porți trebuie să fie un manifest.

În același timp, apare și cadrul de expunere offline: târguri tematice, atent concepute, urmate de petreceri mai mult sau mai puțin exclusiviste,  expoziții și chiar câteva magazine situate în zona centrală a marilor orașe. Colaborările cu librării, cafenele, cluburi și cu organizatorii de concerte importante, pentru oferirea unui cadru de expunere cât mai ne-convențional se înmulțesc. Sutele, uneori chiar miile  de participanți, și atenția mass-media, impun fenomenul drept unul important, care trebuie scos din sfera “underground”. Bucurestiul se detașează lejer în ceea ce privește frecvența evenimentelor  și a numărului de magazine ce comercializează produse handmade.

Așadar, micul artizanat și “lucrul de mână” sunt  transfigurate și forțate să treacă la următorul nivel, unul proaspăt, plin de atitudine și stil, conectat la restul țărilor care au ceva de spus în domeniu. Stilul handmade.

Pe Localo Marketplace, găsești și produse cosmetice naturale și handmade de la Artissana. Click aici!

Surse: revista-atelierul.ro, piticool.com, wall-street.ro

Related Articles

Responses