Ghid de promovare pentru producătorii locali

Să-ți promovezi afacerea în mediul online este un lucru destul de dificil, mai ales în aceste vremuri în care Facebook și Instagram bubuie de conținut (mai mult sau mai puțin calitativ). Scopul acestui articol este de a vă ajuta pe voi, producătorii locali din toată țara, să vă promovați afacerea și astfel să beneficiați de atenția potențialilor clienți! 

Localo este primul marketplace autohton ce promovează exclusiv brand-uri românești, iar scopul acestei platforme este de a construi cea mai mare comunitate de producători locali din România! Dacă vrei să-ți listezi propriile produse în cadrul acestei platforme, este suficient să dai click aici și să completezi datele tale în formular!

Așadar, ne bucurăm că ești aici și sperăm ca acest document să îți ajute mai departe. Totodată, colega noastră Diana a creat o serie de tutoriale de marketing pentru tine! Sunt pe Youtube și pot fi accesate aici. Le recomandăm, pentru că pe lângă informațiile prezente în acest articol, în seria de video-uri vei putea urmări pas cu pas tot ce trebuie să faci ca să atragi cât mai mulți clienți și online. Pentru orice întrebări sau nelămuriri, îți aducem aminte că suntem la un click distanță de tine, așa că nu ezita să ne contactezi!

Facebook & Instagram

Facebook e o platformă utilizată de multiple categorii de vârstă și este extrem de important să vă creați o pagină pentru afacerea voastră! Oamenii au încredere să cumpere de la pagini care arată profesional! Gândește-te la toate numele faine de producători locali, pe care le-ai auzit. De exemplu, faimosul “Muștar de Tecuci”! Ce e interesant aici? Produsul asociat cu localitatea. Fiți creativi!

Instagram este rețeaua de socializare preferată de noua generație, fiindcă este percepută drept un mediu informal, flexibil. Astfel, tinerii petrec mai mult timp pe Instagram decât pe Facebook și e esențial, în vederea unei comunicări constante cu aceștia, să aduceți afacerea voastră și pe Instagram. Aici, vă încurajăm să postați story-uri și să fiți maleabili. Jocuri de cuvinte, emoticoane, creativitate! 

Încercați, pe cât posibil, să separați și să variați conținutul de pe cele două rețele de socializare, astfel încât urmăritorii să nu întâlnească exact aceleași materiale și pe Instagram, și pe Facebook, deoarece devine plictisitor și repetitiv.

Cum arată o postare ideală?

În general, o postare nu ar trebui să fie nici extrem de lungă, dar nici extrem de scurtă, astfel credem că în două paragrafe ai putea să concretizezi ideea pe care vrei să o transmiți.

În primul paragraf al descrierii, se conturează o frază descriptivă generală, care conține o descriere generală a produsului pe care vrei să îl promovezi. Spre exemplu, să spunem că vrei să promovezi legumele din producția ta proprie! În primul paragraf, spui lumii ce vinzi, cât costă și dacă oferi servicii de livrare, sau nu.

În al doilea paragraf, sunt cuprinse mai multe detalii privind cine sunteți voi. Prezentați-vă și explicați urmăritorilor voștri că sunteți o sursă acreditată în producție locală și încercați să-i convingeți să cumpere produsele voastre! Lăsați o modalitate de contact, fie ea un număr de telefon, comentarii sau mesaje pe Messenger. 

Cam în toate cazurile, descrierile trebuie însoțite de poze. Fiți atenți să le aveți tot timpul pe amândouă! Descrierea trebuie să fie în strânsă legătură cu pozele alese! Adică, dacă în descriere povestiți despre propriile legume, atunci lăsați câteva poze cu aceste produse.

Poze

Când vine vorba despre poze, încercați să le alternați cât de mult posibil! Nu postați aceleași poze în fiecare zi, deoarece veți plictisi lumea! Realizați fotografii estetice și puneți-vă în locul clienților voștri de fiecare dată. Voi ați cumpăra produsul din fotografia pe care vreți să o postați? Nu aveți nevoie de aparate profesioniste, cu un telefon puteți realiza poze frumoase și fără prea mare bătaie de cap.

Sfaturi

  • Ar fi recomandat să nu folosiți prescurtări, e posibil să nu fie înțelese de clienți.
  • Nu folosiți foarte multe emoji-uri în descrieri, doar la început și la sfârșit, trei, sau maxim patru.
  • Mereu folosiți diacritice și evitați să folosiți doar majuscule, pentru că OFERĂ UN AER AGRESIV TEXTULUI VOSTRU (nu-i așa?).
  • Aerisiți descrierile prin separarea paragrafelor!
  • Evitați să faceți poze în camere puțin sau slab luminate, cele mai bune poze ies afară, în lumină naturală!
  • Când nu vă descurcați cu ceva, apelați la ajutor! Nu toți ne-am născut cu tehnologia în brațe și înțelegem că această parte poate fi una dificilă, dar sigur ai prin preajmă un copil, nepot sau vecin mai priceput.

Ei bine, producătorule local, e timpul să începi să îți promovezi afacerea și în mediul online, dar sfatul nostru este că înscrierea pe platforma Localo este un prim pas extrem de benefic afacerii tale! Aici vei primi mai multe sfaturi, mai mult ajutor și vei putea ajunge, desigur, mai ușor la potențialii tăi clienți din mediul online.

Îți recomandăm să urmărești seria de tutoriale de pe Youtube și să ne accesezi site-ul și pagina de facebook! Îți urăm spor la treabă și mulți followeri! 🙂

Related Articles

Responses